Garanti
Se returinformationen för STANDARDSTORLEKAR och specialtillverkade produkter nedan.
Om du inte gillar en produkt eller om du ändrar dig kan du avbryta en beställning upp till 14 dagar efter mottagandet av hela beställningen.
Du måste returnera eller överlämna varorna till oss utan dröjsmål, men i alla fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelade ditt beslut att häva avtalet till oss. Du är i tid om du returnerar varan innan perioden på 14 dagar har gått ut
Om du returnerar en produkt som kvalificerar för detta får du pengarna tillbaka så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att vi mottagit din uppsägning. Vi återbetalar sedan pengarna med samma betalningsmetod som beställningen gjordes med. Om det inte fungerar kommer vi att be dig om ett kontonummer.
"Du är endast ansvarig för eventuellt försämrat värde av varorna till följd av användning av varorna som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion."
Du kan betygsätta produkterna för att se om du vill behålla dem, precis som du kunde i en butik. Men om detta orsakar skada är du ansvarig för detta och vi drar av värdeminskningen från det belopp som ska återbetalas.
Returnera standardstorlekar
"Vänligen returnera standardstorlekar i komplett skick som de levererades. Artiklar som har förkortats eller monterats själv kan returneras. Observera att vi kan komma att ta ut en värdeminskning för detta om mer har gjorts med produkten än vad som är nödvändigt för att bedöma den. om du vill behålla produkten, i detta fall är returkostnaderna också på din egen bekostnad.
Vi ber dig att alltid först kontakta kundtjänst via info@onlinecurtains.se för returer och ange ditt ordernummer samt vilka varor som behöver returneras för snabb returhantering.
Kundtjänst skickar dig en UPS returdekal, som du kan skriva ut och klistra på paketet. Du tar sedan paketet till ett UPS-paket.
Du behöver bara betala fraktkostnaderna (90 SEK/paket) själv för standardstorlekarna på takfönster.
Om det finns materiella skador, produktionsfel eller transportskador träder garantin i kraft. Läs mer om detta på vår garantisida och kontakta vår kundtjänst på info@onlinecurtains.se
Returadresserna för standardstorlekar beror på leverantör, vilket finns på följesedeln och klistermärket på kartongen.
Avsändare:
Returadress:
onlinegardiner.se
Sverige
26538 Åstorp,
Egnahemsgatan 8
OBS: Vi ber dig kontakta oss innan du returnerar något så att vi kan tillhandahålla en returetikett och produkterna kan identifieras korrekt på lagret.
Ångerrätt/Retur på anpassade varor
Skräddarsydd fönsterdekoration, det vill säga fönsterdekoration med specifikt angivna mått, kan inte returneras, eftersom de tillverkas specifikt och unikt per kund. Detta framgår av de allmänna villkoren under artikel 10.9.
Om det finns materiella skador, produktionsfel eller transportskador träder garantin i kraft. Läs mer om detta på vår garantisida och kontakta vår kundtjänst via infoonlinecurtains.se
Modell ångerblankett
Den europeiska "modellen ångerblankett" bifogas som en bilaga till våra allmänna villkor. Du fick detta via e-post tillsammans med din beställning. Du kan använda detta, men du kan också skicka ett mail till vår kundtjänst för att ange att du vill returnera en beställning.
Bilaga I: Modell ångerblankett
Modell ångerblankett
(fyll i och returnera endast detta formulär om du vill frånträda avtalet)
- Till: [företagarens namn]
[företagarens geografiska adress]
[företagarens faxnummer, om tillgängligt]
[e-postadress eller elektronisk adress till företagaren]
- Jag/vi* informerar dig härmed om att jag/vi* håller med dig angående vårt avtal
försäljning av följande produkter: [produktbeteckning]*
tillhandahållande av följande digitala innehåll: [beteckning för digitalt innehåll]*
tillhandahållande av följande tjänst: [tjänstbeteckning]*,
återkalla/återkalla*
- Beställd den*/mottagen den* [datum för beställning av tjänster eller kvitto för produkter]
- [Namn på konsument(er)]
- [Konsument(ers) adress]
- [Konsument(ers) underskrift] (endast när detta formulär skickas på papper)
* Ta bort det som inte är tillämpligt eller fyll i det som gäller.
Du hittar det oanpassade europeiska modellformuläret genom att klicka på denna länk
Du får garanti på våra produkter; till exempel vid materialfel eller om tyget är felsytt eller felklippt. Vi garanterar inga färgavvikelser. Det är också möjligt att leverantören inte kan leverera det beställda ämnet på grund av oförutsedda omständigheter. I det här fallet får du tillbaka dina pengar i sin helhet. Men om produktionen av din gardin redan har börjat (klippning, sömnad) kan du inte längre ångra köpet. Vi rekommenderar att du läser produktbeskrivningen noggrant innan du gör en beställning. Det är också bäst att först begära ett gratisprov så att du kan vara säker på om det valda tyget uppfyller dina krav.
KAN JAG RETURNERA MINA GARDINER?
Nej - returer gäller inte på skräddarsydda produkter.
Eftersom att alla våra gardiner är skräddarsydda efter din beställning och exakta mått kan vi inte ta emot några returer.
REKLAMATION
Om du anser att du fått defekta gardiner ber vi dig att starta ett reklamationsärende genom att mejla in ditt ordernummer med bilder till info@onlinecurtains.se.
Vi tar därefter kontakt med dig för vidare support av ditt ärende.
Vänligen notera att normalt slitage på produkter äldre än 1 år inte räknas som en reklamation.
FÖR LÅNGA/KORTA GARDINER
När vi behandlar produkter i vår syateljé, mäts tyget innan sömnad, efter sömnad och efter strykning, för att det alltid skall stämma med ditt angivna mått.
KAN JAG RETURNERA SKENOR?
14 dagars returrätt gäller för samtliga tillbehör. En förutsättning för returen är att förpackningen ska vara obruten.
Mejla info@onlinecurtains.se för att få en retursedel.
Vi återbetalar dina pengar via det betalningssätt som du betalat för dina gardinskenor.
Vi debiterar en returkostnad för gardinskenorna.
Om du behöver mer information om din retur - hör av dig till oss!
Tyg är dock ett levande material som kan förändra sig på grund av temperatur och luftfuktighet mm. Om dina gardiner har en differens med mer än 1 % från ditt angivna mått, erbjuder vi oss er att skicka tillbaka era gardiner så att vi kan justera längden för att sedan skicka tillbaka dem till dig igen - helt kostnadsfritt.