Leveranstid inom Sverige 4-7 arbetsdagar, måttbeställda produkter inom 7-14 arbetsdagar. Vid annan leveranstid anges detta i produktinformationen. Vid slutförsäljning och längre leveranstider informeras kunden via mail.

Efter slutförd order bekräftas kunden via e-post. Outlösta paket debiteras med 300 SEK. Outlösta paket innehållande måttanpassade produkter debiteras med hela ordervärdet. Vid slutförsäljning av produkter informeras kunden inom två arbetsdagar. Vid försening har kunden rätt att häva köpet utan kostnad.

Order över 8000 SEK är fraktfritt*. Vid order under 8000 SEK tillkommer en fraktavgift på 60 (postnord) /65 (UPS) kronor för ombudspaket och vid leverans av långgods över 140 cm tillkommer en fraktavgift på 149 kronor för hemleverans. Du kan även välja en av våra tilläggstjänster avseende frakt mot en extra kostnad. Vid långgods över 200 cm kan du som kund välja på två olika fraktsätt; leverans till terminal (paketet hämtas ut på närmsta Schenkerterminal) för 149 kr eller hemleverans för 399 kr. 

Vi reserverar oss för möjligheten att skicka beställningar med våra förvalda fraktsätt till adresser utanför våra fraktbolags täckningsområden. I sådana fall kontaktar vår kundtjänst dig via email för att hitta alternativa lösningar för din leverans. Onlinecurtains förbehåller sig rätten att häva ett köp om leverans inte är möjlig enligt våra standardvillkor. Ett sådant exempel kan vara att leverera till vissa länder eller öar. Kontakta vår kundtjänst för mer information.

Upptäcker du att ditt paket är skadat ska du anmäla detta direkt på plats. Du gör en reklamation till transportören direkt på utlämningsstället. Kontakta sedan oss om skadan via info@onlinecurtains.se, och ange ”Transportskada” och ditt ordernummer i ämnesraden.